AR & VR w końcu na Apple


AR/VR Deweloperzy na start!
Producenci Unreal Engine i Unity ogłosili właśnie podczas światowej konferencji deweloperów Apple, że ich silniki będą wspierać nową technologię AR i VR, która pojawi się w nowych systemach operacyjnych Apple – iOS 11 i macOS High Sierra.

To oznacza, że rozszerzona rzeczywistość trafi do iPhonów i iPadów dzięki ARKit, który pojawi się w iOS11. Nowy framework, korzystając z połączenia danych z kamery oraz czujników inercji, będzie śledził ruch urządzenia mobilnego względem otoczenia. System nie wymaga kalibracji i automatycznie będzie identyfikował podłogi i stoły oraz mniejsze obiekty.

Przewagą ARKit nad platformą Google AR (z 2014) dla urządzeń z Androidem ma być współdziałanie ze wszystkimi urządzeniami z iOS11 a nie tylko wybranymi, jak ma to miejsce w przypadku Google AR.


Natomiast macOS HighSierra będzie pierwszym systemem Apple umożliwiającym wyświetlanie zawartości VR bez konieczności bootowania Windowsa.
Pierwszym urządzeniem zdolnym do pracy w VR będzie nowy iMac Pro, który pojawi się w grudniu. Pozostałe urządzenia będą wymagały zewnętrznych jednostek graficznych, a te pojawią się dopiero w przyszłym roku.
Na potrzeby deweloperów Apple udostępnia box z Radeonem RX 580/8GB.