Kopiuj/Wklej model 3D z innej aplikacji


Przeniesienie modelu z jednego programu do drugiego to często kłopot. Trzeba zapisać/wyeksportować plik do formatu, który zostanie przyjęty w innej aplikacji. Po otwarciu różnie z nim bywa – nie ta skala, nie to mapowanie, odwrócone powierzchnie albo zamienione osie Y i Z. I choć można znaleźć najlepszy dla siebie sposób wymiany danych, to zawsze musimy zastanowić się, gdzie zapisać plik, by z drugiej aplikacji szybko do niego dotrzeć.
A gdyby tak skopiować model do pamięci i wkleić w drugiej aplikacji? następnie zmodyfikować go i skopiować/wkleić z powrotem?

Oliver Hotz’s napisał aplikację, która to robi! Na dodatek udostępnił źródło, by inni pomogli mu ją rozwijać dołączając więcej programów, między którymi mają być wymieniane modele i rozszerzając listę atrybutów do wymiany.

W tej chwili aplikacja obsługuje w różnym zakresie następujące programy:
Modo, Lightwave, Blender, Maya, Houdini, C4D, Rhino, Sketchup, 3DsMax, XSI, Moi3D, ZBrush, Substance Painter, 3D-Coat, Mari.

Więcej na: https://heimlich1024.github.io/OD_CopyPasteExternal/